
Profile

CEO KOICHI TSUKADA
Graduated from the Faculty of Letters, Meiji University.
Worked in the marketing department at Forest Publishing, a Japanese business publishing company, where he achieved over 1.2 billion yen in sales over five years and became the youngest department manager in the company’s history.
During his time there, he produced large-scale events featuring world-renowned authors such as Jack Canfield, co-author of the global bestseller Chicken Soup for the Soul (over 100 million copies sold worldwide), and John Gray, author of Men Are from Mars, Women Are from Venus (over 50 million copies sold globally).
He also managed e-learning programs featuring Torsten Havener, author of Ich weiß, was du denkst (translated into over 16 languages and sold over 1 million copies), and Esther & Jerry Hicks, authors of The Law of Attraction, achieving total sales exceeding 500 million yen.

After becoming independent, he collaborated with major publishers such as Forest Publishing, KADOKAWA, and Sunmark Publishing to plan and distribute business content. He also engaged in socially impactful crowdfunding projects, including a reconstruction project for a Shinto shrine affected by the Great East Japan Earthquake and a school rebuilding initiative in Cambodia.

Currently, he is part of the team led by Hideaki Otake, who has produced over 3.5 billion yen in crowdfunding campaigns. Together, they discover innovative and captivating products from around the world and deliver them to Japanese consumers through the power of advertising and crowdfunding.
代表 塚田紘一
明治大学文学部卒業。
日本のビジネス系出版社「フォレスト出版」にてマーケティング部門に従事。5年間で12億円以上の売上を達成し、同社最年少で課長職に就任。
在職中は、世界的ベストセラー『心のチキンスープ』の共著者ジャック・キャンフィールド氏や、『ベスト・パートナーになるために(原題:Men Are from Mars, Women Are from Venus)』の著者ジョン・グレイ氏など、累計発行部数が数千万部を超える著者たちを招致したイベントをプロデュース。
さらに、16言語以上に翻訳され世界で100万部以上を販売した『Ich weiß, was du denkst(心を上手に透視する方法)』の著者トルステン・ハーフェナー氏のeラーニングや、『The Law of Attraction(引き寄せの法則)』で知られるエスター&ジェリー・ヒックス夫妻のeラーニング講座を展開し、累計5億円以上の売上を記録。
独立後は、フォレスト出版、KADOKAWA、サンマーク出版などと協業し、ビジネス系コンテンツの企画・発信を行う。また、クラウドファンディングを活用した社会貢献プロジェクトにも参加。たとえば、「東日本大震災で被災した神社の復興支援プロジェクト」や「カンボジアの小学校再建プロジェクト」など、数々のプロジェクトを成功へと導いている。
現在は、累計35億円以上のクラウドファンディング実績を持つ大竹秀明氏のチームに所属。世界中のユニークで魅力的な商品を発掘し、広告とクラウドファンディングの力で日本のユーザーに届ける活動を行っている。
会社名
TKD Bros Trading & Marketing
事業内容
Product Research & Marketing / Crowdfunding Support / Digital Advertising Operation / Publishing & Content Support
商品リサーチ・マーケティング / クラウドファンディング支援 / WEB広告の運用 / 出版コンテンツの支援
メールアドレス
mail@tkdbros.co.jp